Tuesday 28 April 2009

kelas akhir

Pagi ni aku g kelas.Sampai2 je x de student lain pun kat clinic kecuali aku.Jadi aku pun ambik keputusan nak balik je.Memang dieorang x nak datang harini sebab nak study tuk exam.Tapi aku agak kecewa la sebab aku x yakin tuk ponteng kelas.Takut aku je yang x datang dan dr ambik attandance dan aku kene tolak 2 markah.

Then masa aku nak balik tu tiba2 dak2 group aku yg lain sampai.Tapi dieorang gtau dr kat clinic nak balik study.Nak minta kebenaran tu pun kene pilih dr gak.Pandai je cari dr yg baik tuk sain attandance.Tapi aku pun terpikir ape gunenye tulis nama atas kertas pastuh dr sign kelau lepas ni simpan kertas tu kat umah.Nak buat ape kertas attandance tu.Then kawan2 aku suruh aku simpan kertas kehadiran tuh and tunjuk kat dr koordinator nanti.Tapiaku x akan tunjuk kertas tuh sebab aku x nak kawan2 aku yg memang x datang hari tu kene tolak 2 markah.Kecuali la kalau memang Dr Hisham(Dr koordinator) minta kertas kehadiran tu.






Ni kertas tulis name and dr sain kat belakang









Then balik je umah tenet lak slow.Memang penat la nak download nota kalau tenet slow.So aku gi la kedai top up tenet.Aku plan nak top up 3 gig je(7 dinar=RM35).Tapi minah yang kat kaunter tu ter'topup' 15 gig(15 dinar=RM75).15 gig tu banyak gile kalau nak guna sampai 7hb ni memang takkan habis.So rugi la aku kalau tenet aku renew balik 7 hb ni semua credit yg aku top up hari ni akan habis gitu je.Tapi die wat la muke ayu je cam harap aku mengalah dan aku bayar je 15 dinar tu.15 dinar tu banyak la nanti aku rugi 8 dinar(RM40).Tension tahap gaban aku dibuatnye.Yang aku lagi tension bile tengok minah kat sebelah die yg memang cantik gile.Haih,napela aku x kene kat kaunter yg sebelah tu.Kalau minah kat sebelah tuh tak de la tension sangat.Ni la dunia,ape yang kite nak memang susah nak dapat.Tak tahu la memang tuhan nak suruh kita usaha ke atau memang tuhan nak jauhkan kite dari dosa2.hehe.Pape pun aku bayar je sebab aku tahu kalau aku tak bayar die gak yang kene bayar.Aku harap sikap toleransi aku tu akan tuhan balas kemudian nanti bile2 kite susah.Tapi aku still blah dgn muke yg masam.

No comments: